Rola menedżera w sytuacjach kryzysów życiowych i problemów psychicznych pracowników wykracza poza typowe kompetencje społeczne i wymaga rozpoznania i właściwego, delikatnego reagowania. Poszerzenie wiedzy w obszarze Mental Health i wypracowanie procedur działania nie naruszających granic prywatności mogą poprawić poczucie bezpieczeństwa nie tylko pracowników, ale przede wszystkim menedżerów. Jak rozpoznać problem wśród pracowników? Czy, kiedy i jak reagować? Jak zarządzać zespołem wobec trudności jego członków?
Sesje uwrażliwiają managerów na zdarzenia i zachowania pracowników, które świadczyć mogą o problemach w obszarze zdrowia psychicznego. Celem sesji jest nie tylko uświadomienie konsekwencji tych problemów, ale także przekazanie praktycznych wskazówek dotyczących tego, co robić i jak się zachować, jak pomóc osobom z problemami, jak przyjąć odpowiedzialność za swój zespół i jego efektywność.
Zarys przykładowego programu:
- Jakie konsekwencje ma niedostrzeżenie trudności w obszarze Mental Health?
- Jak rozpoznać, że pracownik ma problem natury psychicznej?
- Jak odróżnić problemy psychiczne od wypalenia zawodowego?
- Jakie są prawa i potrzeby pracowników?
- Jak zarządzać zespołem wobec dostrzeżonego problemu?
- Jak (czy, kiedy) powinien reagować lider?
3-4 godziny
max. 20 osób
pl, en